Fotografia de produs: ce trebuie să știi?

September 10, 2020

Se spune că o imagine valorează cât o mie de cuvinte, iar această expresie este cât se poate de adevărată și aplicabilă în cazul fotografiilor de produs. Dacă vrei să promovezi, să prezinți un produs de orice natură, e nevoie să-l arăți lumii. O poză va fi mult mai sugestivă decât o descriere, iar una de calitate, atent studiată, poate trezi și mai mult interesul potențialilor clienți pentru produsul pe care tu îl promovezi.

Sa luam cel mai simplu exemplu, un gadget. Să spunem că ai cel mai nou tip de smartphone, cu specificații de ultimă generație, extrem de competitiv. Parcă degeaba povestești despre el, în cuvinte, că are un super design, că este plăcut la atingere, că vine în mai multe variante de culori sau că are ecranul curbat, dacă nu arăți tuturor o imagine. Astfel ia naștere fotografia de produs, elementul care îl va duce întotdeauna către potențialul client. În această situație, ce este de făcut pentru o obține cele mai de impact imagini care să prezinte un produs?

În cele ce urmează, vei găsi câteva idei despre ce trebuie să știi despre fotografia de produs și care sunt aspectele cele mai importante și de luat în calcul atunci când vrei să “impachetezi” cu ajutorul aparatului foto un obiect.

Calitatea imaginii “vinde”

Studiile arată că reclamele vând. În același timp, calitatea modului în care prezinți un produs este esențială pentru succesul acestuia. O fotografie făcută cu telefonul mobil, într-un loc oarecare, s-ar putea să nu fie neapărat cheia succesului. Ai grijă ca imaginile obținute să fie perfecte până în ultimul detaliu, de la cadru, fundal, umbre. Le găsești elaborate, mai pe larg, tot în acest articol.

Pune pe foaie câteva idei înainte de-a începe

Ca fotograf profesionist, îți recomand să nu pleci la drum fără să ai o schiță în minte. Ce îți dorești și mai ales cum îți dorești să-ți promovezi produsul? Planul cu pricina te va ajuta să știi exact la ce lucrezi sau ce să ceri, în cazul în care alegi să colaborezi cu un specialist în arta fotografică. Gândește-te la ce tip de imagini ai nevoie, unde le vei folosi și adaptează-le în funcție de produs. Pune-l într-un context cât mai real, astfel încât fotografiile să fie convingătoare. Un alt exemplu? O pereche de pantofi cu toc vor arăta cel mai bine în picioarele unei femei, mai degrabă decât în vitrină sau într-o cutie.

Selectează produsele pe care le vrei în imagini

Înainte de a fotografia produsul, asigură-te că este perfect, că nu are niciun defect. Ai nevoie să expui perfecțiunea în imaginile tale, fără detalii ce se pot vedea la un zoom mai mare, precum asimetrii, dungi inestetice, pete sau altele. În plus, dacă ai o varietate de culori pentru același articol, e bine să le evidențiezi pe toate, sau măcar o parte din ele. Revin la exemplul cu pantofii, căci este relevant și în acest caz. Fotografiază atât pantofii pe negru, cât și pe roșu, nude sau galben. În mod sigur, varietatea cromatică va stârni mai mult interesul privitorului.

Asigură-te că ai ales fundalul și cadrele potrivite

Cel mai sigur fundal pentru orice produs, cu care nu dai niciodată greș, este cel alb. Imaginile pe fundal alb, denumite și “fotografii clean” sunt de detaliu, căci în ele se văd destul de bine caracteristici ale produsului, precum formă, culori, dimensiuni. Mai apoi, fotografiile de ambianță vin în completarea primei variante și sunt mai de impact în decizia finală de cumpărare. Imaginează-ți că intri pe un site cu produse online. De regulă, imaginea de prezentare este cea pe fundal alb. Însă, mai apoi, vei vedea că confirmarea că produsul este pe placul tău vine din vizionarea celorlalte poze, care te ajută să te imaginezi pe tine, în viața reală, folosindu-l. Destul de simplu, nu?

Cere sfatul unui fotograf profesionist

Lumina, umbrele, utilizarea trepiedului, folosirea recuzitei, toate acestea fac parte din procesul de realizare de fotografii de produs. Lumina este poate cel mai important element,căci te va ajuta să scoți în evidență exact ceea ce dorești, culori, forme textură sau orice alt detaliu, în funcție de produsul tău. Atenție, produsul poate face parte dintr-o gamă extrem de largă, de la pantofi, la un gadget, până la un spațiu de cazare la munte, într-o cabană. Oricare ar fi, lumina trebuie setată corespunzător, cu o atenție sporită. În ajutor în poate veni un fotograf profesionist, care îți poate oferi toate aceste detalii. Vei economisi timp prețios, energie și în final vei avea cele mai inedite fotografii pentru produsul tău.

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked *