Echipamentul foto pentru începători: ce trebuie să știi?

August 11, 2020

Pasiunea ta pentru fotografie te face să-ți dorești mai mult de un selfie cu telefonul mobil, așa-i? Sau de un peisaj realizat cu camera setată pe modul automat, reglând, cu migală, culorile pe smartphone. Dacă răspunsul este da, atunci poate e timpul să treci la alt nivel. Înainte de a face asta, e normal să te întrebi, la fel ca orice începător în arta fotografiei, ce echipament foto ar trebui să-ți achiziționezi astfel încât să te încadrezi într-un buget mediu și să fie totuși suficient de performant pentru a obține imagini de calitate superioară.

Ei bine, trebuie să știi că profesionalismul în materie de fotografie vine din exercițiu, din experiență, din analiza propriei munci și abia apoi din aparatura foto de ultima generație. Așa se face că nu e nevoie să investești o avere în cele mai tari obiective apărute pe piață. Primul pas este să deprinzi tainele de bază, iar asta se poate face cu un DSLR, setat simplu, pe modul automat.

În cele ce urmează, vei găsi câteva informații prețioase după care să te ghidezi în achiziționarea, respective în utilizarea echipamentului tău foto, dacă ești începător.

Pont: Te afli în locul potrivit, dacă îți dorești să fii un fotograf în devenire. Exersează, exersează, exersează cu orice tip de aparat îți este la îndemână. În mod cert, un aparat foto performant nu te va face un profesionist peste noapte.

De ce ai nevoie pentru a te apuca serios de fotografie

Așa cum spuneam, un DSLR este potrivit pentru a pătrunde în tainele acestei arte, numită fotografie. E important de știut că aparatele foto compacte, cu senzori mai mari, îți vor oferi automat și o mai bună calitate a imaginii. Îți recomand să te orientezi asupra unui model care poate oferi performanțe ridicate atunci când lumina naturală este scăzută sau inexistentă.

În ceea ce privește accesoriile necesare pentru aparatul tău foto, îți poți stabili un buget, ca mai apoi să-ți prioritizezi achizițiile. Concret, vei avea nevoie, obligatoriu, de o geantă sau de un rucsac pentru a-ți proteja echipamentul. Ai grijă să fie dintr-un material impermeabil și special create pentru aparate foto. Îți va fi de folos atunci când îl vei lua cu tine, adică, aproape întotdeauna. Un alt accesoriu de nelipsit este acumulatorul extra, util în situațiile în care te afli într-un loc în care nu ai acces la o priză. Poți adăuga în echipamentul tău și un card de memorie, ca să te asiguri că poți exersa fără vreo grijă.

Dacă bugetul îți permite, un trepied poate fi și el destul de util, mai ales dacă vrei să-ți surprinzi gașca de prieteni în cele mai tari instantanee, Și, desigur, poate vrei să apari și tu în câteva dintre fotografii.

Setările automate, salvarea oricărui fotograf începător

La început vei avea senzația că nu te descurci să „butonezi” și să folosești la capacitate maximă toate setările de care dispune aparatul tău foto. Nu te îngrijora! Începe prin a exersa utilizând dispozitivul pe modul automat. Mai apoi, vei vedea că analizând cadrele obținute și experimentând tot mai mult, vei descoperi și tainele celorlalte funcții pe care le are. Fiecare fotograf trebuie să-și cunoască echipamentul „ca-n palmă”, iar acest lucru se face doar prin exercițiu, răbdare, pasiune și destul de multă creativitate. Hai, că parcă te-am descris pe tine!

Nu e nevoie să investești o avere în primul tău echipament foto

Un echipament foto de ultima generație, cu o sumedenie de funcții și dotări, nu va face din tine un fotograf foarte bun peste noapte, fii sigur de asta. Investește moderat în aparatură, dar foarte mult în tine. Ce înseamnă asta? Nu cheltui o avere pe camere foto extrem de greu de folosit. În schimb, acordă suficient timp pasiunii tale și fotografiază orice ți se pare „ofertant”, din punct de vedere al imaginii. Variază cadrele, surprinde detalii în fotografiile tale, realizează portrete și prim-planuri. Joacă-te cu imaginația ta și explorează la maximum primul aparat foto. Ulterior, poți face cu succes și în cunoștință de cauză un „update”.

Stăpânește cunoștințele de bază și pune-ți la bătaie creativitatea. Mai apoi, investește în echipamentul alături de care vei face primii pași în fotografie, dar, cel mai mult, investește în tine. Acordă timp pasiunii tale, documentează-te, învață tehnici, compune imaginea și fă-o să fie perfectă, chiar din momentul în care apeși butonul de declanșare.

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked *