Fotografia de portret – 4 sfaturi pentru rezultate uimitoare

May 6, 2020

O fotografie portret presupune să ai la dispoziție trei elemente esențiale pentru realizarea ei: un subiect, un cadru potrivit și lumina perfectă. Pornind de la acestea, aparatul tău foto, setat cu funcțiile potrivite, poate face minuni. Portretul este cea mai simplă fotografie de făcut, însă pentru un plus de valoare, ai nevoie de detalii și de originalitate. Un unghi atent ales, încadrarea potrivită și atenția la detalii sunt de top, mai ales atunci când ești la început de drum. Iată câteva sfaturi pentru a obține rezultate uimitoare în fotografiile tale tip portret:

Alege-ți subiectul și cunoaște-l

Imaginile portret sunt cele mai sugestive pentru o ședință foto care poate avea unul sau mai mulți subiecți. Primul pas este să stai de vorbă cu aceștia și să le afli dorințele. Unii vor dori fotografii care să le scoată în evidență fizicul, alții vor dori multă culoare și elemente de recuzită, alții emoție pozitivă prin râsete sau, la extrema cealaltă, un aer dramatic. Gusturile sunt variate, la fel și personalitățile pe care le vei scoate în evidență prin intermediul imaginilor tale. Cunoaște-ți subiectul înainte de a-l fotografia și nu uita să comunici cu el în timpul ședinței foto. Arată-i ce a ieșit și cere-i părerea.

Cadrul în aer liber, perfect pentru portrete

Lumina naturală este perfectă pentru fotografiile tip portret, însă trebuie să știi când e momentul oportun pentru a ieși în aer liber pentru poză. Diminețile și amurgurile sunt ideale, asta pentru că lumina soarelui nu va crea niciun fel de umbre inestetice. Alege cadre din natură pentru fotografii portret, parcuri, străzi, trotuare sau orice alt loc ce crezi că poate deveni fundal pentru a pune în valoare subiecții ședinței foto.

Joacă-te cu planurile și încadrările

Alegerea planurilor fotografiilor este extrem de importantă, iar varietatea lor te poate ajuta să obții imagini de poveste. Portretul nu înseamnă doar plan general sau prim-plan, așa că îți recomandăm să te joci cu încadrarea subiectului tău. Folosește planul mediu sau american (care se oprește la jumătatea gambei) și creează ideea de spontaneitate, deși imaginea e una statică. O tânără care se uită în zare, fotografiată de la brâu în sus pare să fie combinația perfectă pentru un portret reușit. De cealaltă parte, un prim plan poate surprinde emoție cât toate celelalte la un loc. Dacă tematica fotografiilor tale portret are drept țintă expunerea unor stări interioare, de exemplu, detaliile te vor ajuta în acest sens. Dacă vrei să obții o fotografie de tip beauty, în care sa arăți frumusețea trăsăturilor unei persoane sau machiajul, atunci nu te sfii să folosești gros-planul. Pentru un plus de dramatism, scoate fruntea sau bărbia din cadru. Acest tip de fotografii sunt adesea utilizate în revistele glossy.

Surprinde detalii

Ochii și buzele sunt cele mai utilizate părți ale chipului în fotografiile portret, unde focusul cade pe detalii. Genul acesta de imagini ilustrează mai degrabă forme de artă, prin surprinderea unui element care, într-un alt tip de poză, nu ar fi fost vizibil: un rid, genele, sprâncenele, bărbia sau o lacrimă în colțul unui ochi. Dincolo de regulile de bază pe care orice fotograf le respectă cu sfințenie, doza de originalitate vine din experimentare și din încălcarea lor. Exprimă-te liber atunci când imortalizezi un cadru și fii convins că în momentul în care apeși pe butonul aparatului tău foto ai creat artă, nu doar o simplă poză.

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked *